Beleef onze Japan reizen

• November 2017
  • Oktober 2017

Japan reisverslag 10, Okt/Nov 2018

De laatste dag van deze geweldige reis. Vandaag is de laatste dag van deze geweldige Japanreis, ik kan terug kijken op een méér dan geslaagde reis, heel veel dingen gedaan en veel gereisd van het noorden naar het zuiden en weer terug naar het noorden, nu ben ik geariveerd in het plaatsje Narita waar ik [...]

Japan reisverslag 9, Okt/Nov 2018

Een dag om nooit meer te vergeten. Vanmorgen ben ik naar de kweker Nagoshi gereden, ik had een afspraak om 10.00 uur. Vandaag zullen mijn 2 Azukari Kohaku geharvest worden, bij aankomst géén MPKOI Kohaku, het bleek dat ze nog niet klaar waren met de oogst en het een halfuurtje langer duurden dan gepland. Maar [...]

Japan reisverslag 8, Okt/Nov 2018

Het ging lekker vandaag. Yonsai Ginrin Hi-Utsuri 67cm Female Hi-Utsuri Yonsai Female 74cm ( optie ) Ik heb vandaag ook nog 4 stuks handpick Nisai Male Showa aangekocht bij Kase. Ik had er vorige week ook al aangekocht bij Kase, maar er is behoorlijk wat vraag naar, vandaag deze 4 exemplaren extra bij gekocht. mail [...]

Japan reisverslag 7, Okt/Nov 2018

"Narita event 4 november 2018" Vanmorgen werden we om 09.00 uur verwacht bij Narita. Er kwam netjes een busje voor het hotel gereden die ons kwam ophalen voor het  event van Narita Koifarm. We hebben met het event 2 Koi kunnen aankopen, waaronder een Tancho Kohaku SOLD en een Showa SOLD. Deze loting werkt het [...]

Japan reisverslag 6, Okt/Nov 2018

Alvast een voorproefje !! "Narita event 4 november 2018" Vanmorgen zijn we vertrokken uit Okayama om de reis te maken met de trein naar Nagoya voor het event van morgen 4 november, het event van Narita Koifarm. Vanaf heden staan alle nieuwe aankopen direct op het Koiaanbod Wel zullen we vanaf deze reis veel film [...]

Japan reisverslag 5, Okt/Nov 2018

Japan dag 5, okt/nov 2018 Gisteren was een dag van treinen om tot Okayama te komen, best een pittige reis, in totaal 3 treinen gehad om rond de klok van 17.00 uur aan te komen in het hotel voor 2 nachten. Vandaag zijn we gestart bij Momotaro Koifarm, dit is een behoorlijk grote farm met [...]

Japan reisverslag 4, Okt/Nov 2018

Japan dag 4, okt/nov 2018 Weer 1 van de mudpond van Hiroi Koifarm is geharvest, leuk om te zien hoe de broers dit doen. Vandaag heeft het wederom héél de dag geregend, we hebben nog niet echt gebruik kunnen maken van onze nieuwe drone helaas. Misschien morgenvroeg nog even proberen te filmen met onze nieuwe [...]

Japan reisverslag 3, Okt/Nov 2018

Japan dag 3, okt/nov 2018 Vandaag was er een breeder auction, wij zijn ook gaan kijken maar het weer was zo slecht dat we hebben besloten om wat kwekers gaan te bezoeken. Dit viel nog niet mee, omdat veel kwekers op de auction waren, maar uiteindelijk hebben we een mooie en ook succesvolle dag achter [...]

Japan reisverslag 2, Okt/Nov 2018

Japan dag 2, okt/nov 2018 Vandaag lekker vroeg uit de veren, we hebben best wel een heftige reis gehad en zijn daarom gisteravond lekker optijd naar bed gegaan en dat heeft geholpen. Vandaag de 1e echte Koidag die wij rond 08.00 uur gaan starten, het weer is goed en het is droog, dus op naar [...]

Japan here we come again “Japanreis Okt/Nov 2018”

Japan here we come Op zaterdag 27 oktober zal ik weer vertrekken naar Niigata Japan, vergezeld door 3 klanten die de eerste 11 dagen samen met mij door Japan reizen om de beste en mooiste Koi te bekijken en mogelijk aan te kopen. Het is voor mij mijn 32e keer dat ik afreis naar Japan [...]

Japanreis April 2018 dag 7/8

Er gebeurd altijd nog wel iets wat ik niet had verwacht ! Toch een verrassende dag 7 en 8. Gisteren voor ik vertrok naar Nagoya voor mijn bezoek aan Narita event, toch nog even langs NND gereden, ze hadden wat dingen voor me geregeld en wilde ze daar even voor bedanken, toch even langs de [...]

Japanreis April 2018 dag 6

Vandaag gaat het gebeuren, de 29 stuks Isa Showa ga ik vandaag op de film zetten, we zullen ze uit een bassin moeten halen met meedere Showa, de afspraak staat gepland om 13.00 uur. Maar eerst heb ik een afspraak bij Kawakami om 09.00 uur voor de selectie van een Doitsu mix grotere Tosai van [...]

Japanreis April 2018 dag 5

Nieuwe kwekers ontmoeten. Vandaag ben ik begonnen bij een Sanke kweker, voor mij een nieuwe kweker "Kohe" , hij kweekt met Matsunoske / Marudo bloedlijnen echt mooie kwaliteit Sanke. Ik heb 10 stuks Jumbo Tosai Sanke mogen selecteren 28/35cm, dit is zeker een aanrader, heb ook zijn Nisai mogen aanschouwen, zie film 58/63cm !! Ben [...]

Japanreis April 2018 dag 4

Een dag van veel geduld maar met een super eind. Vandaag ben ik optijd gaan rijden om optijd bij Hoshikin te zijn, ik had een afspraak staan voor de selectie van Jumbo Tosai Showa 24/28cm. Er was iemand voor me die in de VHQ Class aan het slecteren was, dit duurde iets langer dan gepland, [...]

Japanreis April 2018 dag 3

what a day what a lovely day. Vanmorgen vroeg uit de veren om rond 09.00 uur bij Nagoshi te zijn, het is toch een rit van 140 km, maar we komen mooi optijd aan. Ik loop nadat ik Nagoshi een hand heb gegeven direct door naar het bassin waar mijn Azukari de vorige keer zwom, [...]

Japanreis April 2018 dag 2

De dag van de 23e Dainichi Auction. Vandaag werden we om 09.00 uur verwacht op de 23e Auction van Dainichi, ik had hier erg veel zin , dus snel er naar toe rijden. Alle Koi zwemmen buiten in opzet quarantaine vats zodat je ze goed kan bekijken, ook krijg je bij binnenkomst een catalogus van [...]

Japanreis April 2018 dag 1

21 April is het weer zover, ik zal weer vertrekken naar Niigata Japan vor de zoektocht naar de mooiste Koi, deze reis is voor mij best speciaal, ik zal voor de 30e keer afreizen. Deze zoektocht zal onder meer bestaan uit Jumbo Tosai, dit zijn Koi van ongeveer 10/11 maanden jong en soms al een [...]

Dag 5 november 2017

Ook mijn laatste dag van deze Japanreis is succesvol. Vandaag ben ik gestart bij Kase, ik hier in oktober goed kunnen slagen, nu nagenoeg helemaal uitverkocht, dan maar even naar Ikarashi Ozumi , was al weer even geleden dat ik hier was, ik was nog opzoek naar wat variëteiten, helaas kon ik ze hier niet [...]

Dag 4 november 2017

Wat een dag, een om nooit te vergeten Vandaag een behoorlijke rit naar de kweker Nagoshi in het Shimoniikawa District, toch een rit van 145 kilometer, maar uiteindelijk zeker de moeite waard.Eenmaal aangekomen waren ze volop aan het selecteren, waaronder Nisai Kohaku van de betere kwaliteit. Na deze te hebben bekeken heb ik de prijs [...]

Dag 3 november 2017

Zondag is een rustdag Vandaag met volle moed op pad voor een nieuwe dag met hopelijk vele mooie selecties, helaas liep dit even iets anders dan gepland. Ook hier is in het "na seizoen" is de Zondag een rustdag, ik ben dit niet gewend want als ik in oktober hier ben is elke kweker ook [...]

Dag 2 november 2017

Koud maar veel gezien Zoals ik al gezegd had in de vooraankondiging van deze reis, ik zal me moeten beperken tot de foto's en video's gezien het feit dit ik nu alles alleen doe in Japan. Maar ik zal wel verklappen dat het koud was vandaag, regen en sneeuw in overvloed. Ik heb 6 stuks [...]

Dag 1 November 2017

Daar gaan we weer, binnen 4 weken weer opnieuw naar Niigata Japan. 23 November zal ik wederom afreizen naar Niigata Japan voor het opnieuw inkopen van hoge kwaliteit Koi, ook deze keer zal ik de krenten uit de pap gaan zoeken bij diverse kwekers. De informatie die ik inmiddels heb ontvangen van diverse kwekers zijn […]

Dag 8 oktober 2017

Zoveel moois op 1 dag, wat een dag. Vandaag is voor ons de laatste dag in Niigata, morgenvroeg rijden wij naar Narita en blijven daar 1 dag om wat uit te rusten, alvorens we weer terug vliegen naar Nederland. Rust hebben we echt even nodig, er zijn vandaag veel Koi aangekocht door mij die ik [...]

Dag 7 oktober 2017

Een dag met heel veel regen, Tyfoon 'Lan' genaamd. Wij zijn vanmorgen vertrokken met behoorlijke regen bij het hotel, maar naarmate we verder de bergen inreden, werd het echt héél erg, ik heb nog nooit zoveel regen en windstoten gezien als vandaag. Ook de rivieren en wegen stonden vol met water, dus toch maar even [...]

Dag 6 oktober 2017

Tyfoon komt naar Japan. Vanmorgen vroeg op weg naar Marudo, onderweg al wat regen maar dat mag de pret niet drukken. Aangekomen bij Marudo even kijken bij de grotere Sanke 70+cm, een van de meereizende klanten is opzoek naar een grotere Koi, maar er zwemt niet iets wat hij mooi vind. Op naar de volgende [...]

Dag 5 oktober 2017

Het jureren op de 64e Nagaoka Koishow. Ik was om 08.30 uur aanwezig voor het jureren op deze show, na de indeling van de groepen hebben wij onze jassen gekregen, de voorzitter een gele wij een groen, ook Hirashi-san Marudo zat in deze zelfde groep. Na wat uitleg hoe we gaan jureren gingen we klokslag [...]

Dag 4 oktober 2017

Kwekers bezoek dag. Vandaag hadden de meereizende klanten graag dat ik diverse kwekers liet zien met ieder zijn eigen specialiteiten, dat gaan we dan ook doen. Maar eerst even naar Yagenji voor het certificaat van de aangekochte Tancho Showa van gisteren,  ik heb erg veel aanvragen gekregen voor deze Koi, bij deze kan ik melden [...]

Dag 3 oktober 2017

Een dag vol met selecties! Vandaag zijn we begonnen bij NND Koifarm, er was daar een action met Koi, toen wij aankwamen was er nog niemand en waren ze de Koi in de verschillende bassins aan het plaatsen, deze waren al wel voorzien van de certificaten van de Koi met de aankoopprijs…………..dit was even schrikken, [...]

Dag 2 oktober 2017

Dag van een grote verrassing. Vandaag zijn we om 08.00 uur gaan rijden, we zijn eerst even naar Marudo gereden voor het ophalen van wat papieren, ik vroeg aan Marudo wanneer de Ikeage waar hij het gisteren over had met ons zou gaan plaatsvinden, ehhh als je wilt kunnen jullie mee gaan kijken. Dat antwoord [...]

Dag 1 Oktober 2017

De reis van Amsterdam naar Narita Airport Tokyo. De befaamde reisdag. Vandaag waren we om 12 uur op Schiphol, even inchecken en de reis kon beginnen, het vliegtuig had geen vertraging waardoor we exact om 14.45 de lucht in gingen. De totale vliegreis was 10 uur en 40 minuten, meestal is het slapen geen probleem, [...]